OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

tisdag 24 augusti 2010

I'm back - right?

Jo, tack. Sommaren har varit bra. Sonen har lärt sig cykla. Dottern har lärt sig gå. Jag har lärt mig att det är svårt, för att inte säga omöjligt, att slappna av på "semestern" numera. Men det är det värt.

Hur som helst, jag är alltså tillbaka på arbetet. Av det jag lämnade innan sommaren har inte mycket hänt men imorgon drar det igång på allvar. En av de där serierna jag pratat om tidigare ska jag på möte om, med teknikerna som ska vara ansvariga för dubbningen.
Då kommer vi prata detaljer kring serien, hur namnen ska uttalas till exempel - så att alla olika skådisar säger namnen på samma sätt.

Samtidigt kommer jag prata om själva castingen, rollsättningen, med chefen på bygget. Praktiskt nog spelas en av tjejerna i serien av en tjej som haft en roll i en tidigare serie - så då tar vi samma tjej som gjorde hennes svenska röst i den serien också till den här.

Jag har också börjat titta på en ny serie, av folket bakom Sesam. Lite märkligt är det att det INTE är dockanimering, fast ändå. Det är nämligen datoranimerade dockor, vilket för mig blir något slags...helgerån. Jaja. Det blir nog bra.

Annars...vet jag inte så mycket om vad som händer...och det är en rätt kul känsla. Det ska bli roligt att på "egen hand" få upptäcka exakt vad det här jobbet innebär.

Inga kommentarer: