OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

onsdag 19 januari 2011

Surprise!

Folk som känner mig vet, och nu även du, att överraskningar är det bästa jag vet. Det går dessutom igen i allt.
Den bästa musiken jag vet är den som jag inte vet vart den ska ta vägen. Band och musiker som Presidents of the United States of America, Ben Folds, Säkert m fl hittar därför väldigt ofta in i mina öron eftersom jag aldrig vet hur nästa låt kommer att låta.

Jag undviker samma harang och exempel med filmer eftersom du redan fattat poängen, men jag måste tipsa om den i särklass roligaste tv-serie som jag tror någonsin har existerat, bara för att det - just det - är TOTALT oförutsägbart. Eller snarare är programmets huvudperson, Karl Pilkington, totalt oförutsägbar. Det enda man vet är att han kommer att säga något komplett galet, man vet bara inte vad det blir.

Jag talar givetvis om det helt geniala "An idiot abroad", eller "En idiot på resa" som den svenska titeln är.
Det bara råkar vara så att det ska börja gå i svt också. Torsdagar 22.45 i svt1 med flertalet reprischanser.
En prolog är redan sänd, se den i svt play genom att klicka här.

Om du inte skrattar är du en idiot. Och i så fall kanske du ska slå en signal till Ricky Gervais och Stephen Merchant.


Inga kommentarer: