OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

onsdag 20 februari 2013

Där kom det. Hicka-avsnittet.

I ett sånt här inlägg skulle jag såklart vilja göra en larvigt lång lista på serier som har det, men spontant kan jag bara komma på en just nu - Fåret Shaun.

Tro mig dock när jag säger det; många, många, serier för barn har det - Hicka-avsnittet.

Du vet, ett avsnitt när någon - inte huvudpersonen - har hicka och alla försöker med allt mer kreativa sätt för att få personen att sluta men ingenting hjälper förutom den gamla "hederliga" metoden, att skrämmas.

Personen blir jätterädd, skrattar sen nervöst och upptäcker sen att hickan är borta.

Varpå (oftast) huvudpersonen plötsligt hickar till. Slut.

Undrar bara - kan någon visa mig avtalet där det står att man måste göra ett sånt avsnitt? Vem får royalties för idén? Hur som helst, där kom det i den nya serien. Tack.

*hick*

Inga kommentarer: