OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

onsdag 25 maj 2011

Ebeltoft - resan dit.

Jo, det var ju så att jag åkte till Ebeltoft på festival idag. Här är planet jag flög med.

På denna resa har jag gjort/råkat ut för några saker för första gången i mitt liv;
  1. Jag har aldrig varit på Bromma flygplats förut. 
  2. Jag har aldrig fått tillträde till en lounge förut.
  3. Jag har aldrig fått mitt namn utropat i högtalarsystemet på en flygplats förut: "Kan Henrik Bennetter vänligen gå till gaten för omedelbar ombordstigning."
  4. Till mitt försvar - Boarding-kortet sa boarding 18.15. Jag kom till gaten 18.17. Jag såg tjejen som ropade ut mitt namn. Precis när hon var klar kom jag fram och sa "Hoppsan! Förlåt!"
Det här är mitt rum. Det får mig att tänka på filmen 300 och vilja ropa "This! Is! Sparta(nskt)!"



Men utsikten över skolan är fin.

Sen är det ju faktiskt så att jag ätit tre middagar ikväll. En hemma med frun och barnen innan jag åkte.
En på planet och en när jag kom hit, vid strax efter kl 20.
Har sen haft förmånen att sitta och prata med barn-TV-människor från hela norden, inkluderat Färöarna och Island(!). Det här kan bli mycket, mycket, intressanta två dagar.
Imorgon torsdag är det frukost från klockan 8, sen dubbworkshop från kl 10 till kl 17 eller 18.

Nu måste jag bara bestämma mig för om jag ska sova direkt eller se säsongsavslutningen av Supernatural först. Decisions, decisions. 

Inga kommentarer: