OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

fredag 17 september 2010

Return of the jed...jag menar...öh...jag vet inte riktigt vad jag menar...

Men såhär är det i alla fall;

Ikväll, fredag den 17/9 kl 18 i svt2, gör jag en kort "återkomst" till TV-rutan. Inte som hallåman, fast ändå lite. Klockan 18 visar vi nämligen en rätt intressant dokumentär om hur en väldigt berömd reklamfilm gjordes. Grejen är den att det finns en dold agenda med själva dokumentären.

Mitt inhopp kom sig av att sloten för dokumentär kl 18 är 55 minuter men dokun bara var 45, därav fanns det tid att göra en inramning och analysera det man tittar på lite djupare. Därför kallade en av mina kollegor på mig, eftersom vi är på samma avdelning och jag trots allt har lite erfarenhet av att sitta framför en kamera och dessutom av att göra intervjuer.

För det räckte ju inte bara med att jag satt där såklart, vi lyckades också få dit Viggo Cavling (chefred på Resumé), för att ge sin syn på filmen och reklam i stort (och smått). Själv tror jag att det blev en ganska intressant diskussion, om du vill får du gärna titta.

"Bebisar på rullskridskor", 17/9 kl 18, svt2.

Inga kommentarer: