OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

tisdag 21 september 2010

Valet som måste kommenteras

Kära läsare (båda två).

Angående det rådande läget efter Riksdagsvalet har jag försökt skriva något klyftigt, fyndigt och fiffigt. Jag har försökt flera gånger i ett par dagar nu, men varje gång jag gör det så krånglar jag in mig i allt för intrikata och tråkiga resonemang.

Så låt mig bara säga följande. Om man följer en av SD:s tankebanor - att invandrare skulle utvisas till det land de kom ifrån om de begår ett brott - och tar det ett steg vidare eller närmare beroende på hur man ser det:

I Stockholm bodde det år 2006 ungefär 90.000 skåningar och personer från västra götaland (se artikel här). Om de begår ett brott i Stockholm bör de alltså skickas tillbaka till Skåne eller västra götaland. Och sen vägras inträde till Stockholm för all framtid.

Verkar vettigt, eller hur?

Hur som helst - läs gärna någon som skriver om det här betydligt bättre än jag: Gellert Tamas.

Inga kommentarer: