OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

måndag 11 oktober 2010

Han såg det första avsnittet och såg att det var gott

Då och då, det händer inte ofta - i alla fall inte än eftersom jag inte jobbat på Programinköp så värst länge. Men nu har det hänt. Nu har jag plötsligt funnit mig tillhöra den lilla(?) exklusiva skara som får se något nytt långt före alla andra.

Något så nytt så det inte ens är säkert att det är slutversionen, det kanske klipps om, ljudsätts på ett annat sätt eller får nya skådisar i rollerna. Nej, jag tror inte så är fallet med just det här för attans vad bra det var. Tycker jag.

Vad det är jag pratar om? The Walking Dead. En serie som får premiär på Halloween i USA och som lovar mycket gott. Själv är jag oerhört sugen på att se mer av den och då inte bara för att den innehåller mitt absoluta favorittema - zombieapocalypsen - utan också för att den vågar teckna karaktärsporträtt och för att den vågar ge sig tid.

Kommer du få se det i svt då? Tja, kanske, är svaret. Mer än så får jag inte säga så jag gör inte det, men lita på att jag kommer skriva mer om det i så fall.

Update: Vill du höra mer om The Walking Dead och annat från väldigt initerade källor, bland annat hur nära det var att första avsnittet av The Event aldrig sändes i SVT och varför, lyssna till podcasten av TV Heads!

Inga kommentarer: