OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

måndag 18 oktober 2010

En liten insikt

Det är nu nästan på dagen 5 månader sen jag slutade som programpresentatör/hallåman i svt. Knappt en dag har gått sen dess som jag inte fått frågan: "Hur är det på nya jobbet?".
Mitt svar är alltid "Bra" med vissa adjektiva utsvävningar ibland.

Det här inlägget ska dock inte handla om jobbet, utan om det (lite) mer privata. Sen jag slutade som hallåman har jag nämligen märkt stor skillnad - på min TV-konsumtion. Kort sagt: Jag har börjat titta på TV. Riktig, linjär, TV.*

Känner till och med ett sug efter det och det är nytt för mig, dock inte så konstigt egentligen.
Jag menar, en gång i tiden när jag jobbade som säljare över telefon ringde jag nästan aldrig privat.

The Event, Hung (oftast i SVT play iofs), Idol (första gången jag tittar faktiskt, väldigt starkt startfält, går Jihde på uppåttjack?), Starke Man och nu närmast hade jag tänkt kolla in Våra vänners liv.

Lite känns det som "När fan blir gammal..." å så men mest känns det....trivsamt.



* också, får man väl säga. Jag följer ju en hel del serier HELT digitalt . Dexter, Supernatural, Family Guy, The Mentalist och Lie to me.

Inga kommentarer: