OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

måndag 6 juli 2009

PS3 - I lurv you

Ja, jag vill nästan skrika ut min kärlek till min PS3. UT MIN KÄRLEK!
Dåliga ordvitsar tycks jag fortfarande gilla också, ja.

Hur som helst. Det finns ju vissa tekniksprång som man alltid undrar varför man inte gjorde tidigare. Det till Blu-Ray har varit rent magiskt. Jag har nämligen en alldeles för snäll kompis som jobbar på Disney och som, när han och tjejen kom över på midsommar, hade med sig en godispåse till mig - tio (10!) Blu-Ray-filmer, bland andra Bolt och Cars.

I veckan såg jag Cars, för första gången på Blu-Ray. Och blev helt salig. Här är anledningen:

Du som sett filmen vet att Lightning McQueen så småningom lackerar om sig hos Ramone. Vad du INTE vet, om du inte har Blu-Ray, är att den lacken är full av glitter. Det vet, numera, jag.

Med andra ord - köp en PS3:a. Eller en Blu-Ray-spelare i största allmänhet.

Ja, jag pratar med dig!

2 kommentarer:

Tony sa...

Mmm har också tänkt skaffa "Cars" på bluray. Lillgrabben Älskar den filmen, han älskar bilar så det passar honom. Men måste faktiskt säga som så att glittret ser man faktiskt även på en DivX kodad "kopia". :)

Tony sa...

Men bara någon dag senare så beställde jag Cars till lillgrabben och om det inte var bilden som la till det lilla extra så var det ljudet. För det är skillnad på Stereo och DD 5.1 :)