OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

måndag 23 november 2009

Tack Erik!

Tro det eller ej, inte ens programpresentatörer är fullkomliga. Allra minst jag.

Det blev fel angående Hockeykväll ikväll - av den enkla anledningen att jag väntat, och väntat, och väntat, på en pressrelease från Hockeykväll om vad programmet skulle innehålla, och när den väl damp ner så missade jag en liiiiiten detalj. Det handlade om nästa
veckas program... Jag försöker inte skylla ifrån mig här alltså, felet är helt och hållet mitt.

Så de puffar jag gjorde för programmet var alltså helt fel, men som tur är finns det uppmärksamma tittare/lyssnare - som dessutom läser min blogg.

Så, återigen, tack Erik. Jag har förstått att du hörde min rättelse i påannonsen 21.30. Den var för övrigt live. Något som i princip ALDRIG händer i svt2, men nu har det det.

Såhär blev det istället:

Av Malmös nio största fotbollstalanger kan bara en bli utvald. Det blir han ikväll, i den näst sista delen av I Zlatans fotspår, om en timme.
Förlåt! Det ska inte handla om J-VM i hockey eller de matcher jag pratade om tidigare ikväll, det är inte förrän nästa vecka det – jag ber så hemskt mycket om ursäkt för detta, jag har helt enkelt gått händelserna i förväg. Men Hockey i någon form ska det väl ändå handla om, får vi förmoda...

(de felaktiga texterna, och alla andra texter för måndagen, kan du läsa här)

1 kommentar:

Erik sa...

Det var inte ett dåligt tack. Coolt, och varsågod. Sedan är det givetvis ut i tungspetsen du är ett proffs! :)