OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

onsdag 16 december 2009

Jävlar!!!

...var min första reaktion efter att ha sett den sista scenen i det sista avsnittet av Dexter, säsong 4. Fy fan, var den andra.

Nä, jag tänker inte avslöja något, eller jo det har jag ju redan gjort, men jag tänker i alla fall inte avslöja detaljerna. Det är bara så hemskt och så underbart på samma gång att jag knappt kan bärga mig till säsong 5 (som kanske blir den sista).

Denna den fjärde säsongen av Dexter har för övrigt varit outstanding. Skådespelarna har varit HELT fantastiska - med högsta adelsmärken för Michael C Hall, Jennifer Carpenter och John Lithgow (eller John Lith-wow som jag tänker kalla honom från och med nu. Jag förstår varför hans fru tittar snett på honom). Dessa tre (och serien) borde få alla Emmys, Golden Globes, Kristaller och...en massa andra TV-priser jag inte kan namnet på, som finns i hela världen.

Några andra som är betydligt mer talangfulla än jag på att rota i detta getingbo är de jag länkar till här under, men VARNING! Om du inte sett säsongsfinalen - gör det - klicka SEN på länkarna.
INTE FÖRE.
SJUUUUUUK SPOILERVARNING - okej? Okej.

Billie Doux

Michael C Hall och John Lithgow pratar slutet, del 1 & del 2

Richard Lawson på tv.com

Ausiello på ew.com

Inga kommentarer: