OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

måndag 10 maj 2010

This is the end, beautiful friend

I juni 1996 började jag jobba på Musikbyrån som programledare och reporter, något som fortsatte till januari 1998. I maj 1998, jag tror det var söndagen den tredje, gjorde jag min första kväll som programpresentatör/hallåa.

Med andra ord är det mer eller mindre på dagen 14 år sen jag ställde mig framför kameran och ganska exakt på dagen 12 år sen jag "blev" hallåa men...nu är det slut med det.

Idag är det nämligen officiellt - tisdagen den 11:e maj gör jag min sista kväll som programpresentatör/hallåa.

Istället ska jag, från och med 17/5, bli projektledare på SVT Programinköp och handha översättning, rollbesättning, dubbning, röstregi och administration av barn-TV.

Vad det betyder för bloggen är såklart att den måste byta namn, till vad vet jag inte riktigt än - kanske du har något förslag - men jag hade inte tänkt att den ska försvinna utan istället byta riktning och innehåll. Det ska bli väldigt spännande att få berätta om min nya utmaning.

Så...ja...vad mer kan jag säga...förutom, såklart, Tack!

Tack för att du stått ut med mig. Tack för att du har lyssnat. Tack för att du (kanske?) tittat på ett eller ännu hellre flera program som jag har rekommenderat.

Tack...för allt!

6 kommentarer:

Lasse sa...

Det är ett arbete du gjort med den äran, Henrik!
Varmt lycka till med de nya arbetsuppgifterna, hoppas vi får se dig i rutan nån gång framöver i andra sammanhang.

Du började banan med en av de mest underbara påannonseringarna jag sett (Star Trek Voyager) så vad passar bättre än att jag avslutar min kommentar med:

Live long and prosper!

Henrik Bennetter sa...

Tack Lasse! Detsamma till dig!

Julia sa...

Du har varit hallåa i halva mitt liv. Jag har hört dig påa mitt favoritprogram Star trek Voyager, säga "massuppfittningar" och gjort mig intresserad av så många program jag annars aldrig hade fått se.

Visst är jag glad att du kommer få andra uppgifter som jag hoppas du kommer trivas med. Men du kommer ändå bli saknad i rutan.

Kan inte annat än hålla med Lasse - Live long and prosper!

Henrik Bennetter sa...

Julia, du smickrar mig. Fortsätt gärna med det.
Härligt att höra att jag gjort dig intresserad av program, jag blir också...glad över att höra att jag kommer att bli saknad.
Jag lovar dock att fortsätta Twitter-fajtas med dig.
Även till dig - LL&P!

Malin Longborn sa...

Säger som Julia att man hört din röst halva sitt liv i tvrutan...

Har inte följt din blogg, men får börja snoka nu.. Nu kikar jag på det nya norska programmet så jag fick reda på att det var din sista dag i rutan... Vill bara önska dig lycka till med den nya tjänsten. Grattis!

Må så gott rara du. Må så gott.

Henrik Bennetter sa...

Tack Malin! Snoka på du, hoppas du hittar något du gillar, eller att du kommer att gilla det som händer här framöver.

Jag lovar att må så gott om du lovar detsamma.