OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

måndag 22 juni 2009

Christian von Koenigsegg och skosnörena

Tio dagar. Det är så länge jag har varit ledig. Under den tiden har det hänt en hel del, det kanske mest oväntade - att Koenigsegg köper SAAB. Vilket spontant fick mig att bli väldigt glad.

Varför? Enkelt. Jag brukade leka med Christian när vi var små och mitt bestående minne av honom från då var att, trots att han var ett och ett halvt år yngre än jag så var det han som lärde mig knyta mina skosnören.

Jag vet i och för sig ingenting om biltillverkning. Eller företagsekonomi. Eller en väldig massa andra saker som säkerligen ingår i ett köp och industri av den här sorten men som jag inte ens känner till.

Men i alla fall. Min gut-feeling är att det kommer att gå bra, rent av skitbra.
Nu ska Christian von Koenigsegg lära SAAB att knyta skosnörena.

Inga kommentarer: