OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

fredag 26 juni 2009

Kungen är död - länge leve legenden

Igår på eftermiddagen dödförklarades pophistoriens största. Hjärtstillestånd är det preliminära officiella beskedet, men ett hjärtstillestånd uppstår ju inte bara - och det är hart när omöjligt att inte dra en parallell till en annan artist, en annan ikon, som Michael Jackson nog kände ett starkt samband till. Elvis Presley.

Jag tänker inte säga någonting om Michael som person eller hans karriär, det gör en av mina favvo-bloggare mycket bättre.

Det jag tänker säga är att om jag förstått saken rätt så sker obduktionen idag. Oavsett resultatet av den så - let the speculation begin.

Det spelar nämligen ingen roll om det så vore Gil Grissom(s motsvarighet i verkligheten) och hans team som sköter utredningen av dödsorsaken, från och med nu kommer teorierna börja flyga runt i all evighet. Blev Michael mördad? Var det självmord? Är han ens död - kanske han har fejkat det och lever i själva verket?

Det kokar väl ner till en fråga i grunden - Inte kan väl en sån ikon bara ha gått och dött sådär...banalt?

Hur det än är - Vila i frid Michael. Det har du förtjänat.

Inga kommentarer: