OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

fredag 15 maj 2009

Ett filmtips och ett till filmtips (som inte är ett filmtips än, utan ett boktips)

Den första film som, i vuxen ålder, fick mig att gråta var Big Fish. En helt fantastiskt fantasifull och gripande film. Se den om du inte redan gjort det.

Sen dess har jag gråtit några gånger på bio och det känns ju...skönt? På något sätt?

Den första bok, nånsin, som fick mig att gråta är The Road (spoilervarning på länken) av Cormac McCarthy. Det är sen länge klart att den ska bli film, nu har det kommit en trailer.

Satan vad, öhm, bra det ser ut. Om man kan säga så. Lita på att det här kommer att bli en oerhört tung film.



Men läs boken också. Den är väldigt speciell, väldigt dyster och väldigt välskriven.
Kitt, det känns i maggropen bara jag skriver om den.

Inga kommentarer: