OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

torsdag 7 maj 2009

Whiskeyprovning

Det är ingen hemlighet(?) att jag är ett stort fan av Single Malt-whiskey. För den som inte vet är de absoluta favoriterna Ardbeg, Laphroaig, Tallisker och Caol Ila. Den som gillar rökig whiskey och inte provat dem borde skämmas.

Hur som helst! En god vän berättade att han skulle på whiskeyprovning och undrade om det var något särskilt han skulle tänka på. Jag drog upp en liten lista som jag tror alla kan ha nytta av;

1. Drick whiskey.
2. Lyssna till vad föreläsaren säger.
2. Drick någon annan whiskey.
3. Lyssna till vad föreläsaren säger.
4. Drick en till whiskey.
5. Lyssna till vad han-den-där säger.
6. Se 4.
7. Blablabla
8. Whiskey!
9. Va?
10. Visssssski...
11. Det finns ingen punkt 11.

3 kommentarer:

Patrik sa...

Whisky, WHISKY!
Whiskey är någon amerikansk skit ;)

Henrik Bennetter sa...

I stand corrected sir. Och den omedelbara frågan jag ställer mig själv är - hur stort fan är jag egentligen om jag gör ett så enkelt fel. Svar: schitschtort...

Annars gillar jag i och för sig Jack Daniels också... Och innan du säger något - jag vet! Bourbon!!!
Gott skit i alla fall.

Patrik sa...

Du är välkommen hem på en liten provning. Bara att hänga på herr Feldt då han har vägarna förbi :)