OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

lördag 4 april 2009

Läs inte det här inlägget

Då var det helg! Eller snarare "helg", eftersom jag ska jobba ikväll lördag och imorron söndag.
Jippisnor! som min bror säger ibland.

Så efter att ha hunnit iväg och kasta löv och grenar på Hagby-tippen, köpa gräsfrö på K-Rauta och grilla korv i den fantastiska solen på vår underbara södervända altan så ska jag in i bunkern.

Nä, nu var jag orättvis. Vi har ju faktiskt fått en helt ny svinfräsch programkontroll där vi numera till och med har fönster ut mot den riktiga världen så att dagsljus kan flöda in.
Bara därför ska jag pröva att sitta i vårt nya hallårum idag, för att få någon slags vårkänsla även på jobbet.

Själva denna nya programkontroll, eller centralkontroll (CK), kör numera alla kanaler utom svt1 faktiskt. Så när det är dags för mig att vara i bild får jag gå bakvägen, genom ett par "hemliga" dörrar till den gamla sunkiga studion och ställa mig där - men det är betydligt lättare att leva med.

Ni andra som kan - ut i solen med er! Va fan läser ni det här för!?

3 kommentarer:

Patrik sa...

Läser det för jag har paus i pluggandet :P

Anonym sa...

För att slippa bli ÄNNU mer solbränd...

frugan sa...

För att jag vill se vad du gör när jag tror att du jobbar