OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

söndag 5 april 2009

Jag är en vinnare!

Från Star Trek Databas:

"Det prestige- och ärofyllda priset Suecica Astrum Erratus Praemium går i år till Henrik Bennetter, en profil inom TV, för hans färgrika och spännande sätt att förgylla programpresenterandet på Sveriges Television och att framhäva science fiction generellt och Star Trek i synnerhet.De övriga nominerade var Sissela Uisk och Emma Roos för deras gemensamma arbete med att starta och senare driva den svenska trekkerslistan, samt Science fiction-bokhandeln i Stockholm, Göteborg och Malmö."

Till alla er som röstade vill jag bara säga Tack! Jag är förstummad och hedrad! Förstår faktiskt inte alls hur jag kunde väljas framför allt före Sissela och Emma och deras enorma arbete, men såklart också Science-fiction bokhandeln som gett mig och andra så mycket nöje och härligt nörderi under så många år. I mina ögon gör ni betydligt mer för Star Trek varje dag.
Icke desto mindre ska jag bära denna kungliga krona med vördnad och naturligtvis fortsätta försöka främja sci-fi så mycket jag kan.

Återigen tack! Det här är faktiskt det första priset jag någonsin vunnit och det gör det hela bara ännu mer...omtumlande!

Förresten... Nyligen hittade jag de där gamla påorna som det pratas om i motiveringen. Någon dag kommer jag att lägga upp dem på nätet. Någon dag. Jag lovar.

4 kommentarer:

Björn sa...

Du fick mig att älska Star Trek ännu mer! Kommer ihåg dig när du var akutprogrampresentatörshologram trots att jag bara var åtta år. Bandade all Star Trek Voyager bara för att det gick för sent på kvällarna, tror att jag fortfarande har kvar några snuttar på dig! Och för guds skull, lägg upp dem på internet :D

familjen Rydén sa...

Som jag skrivit på många andra platser - du är väl förtjänt av priset! Nu väntar vi bara på att Rapport och Aktuellt rapporterar om nyheten! ;)

Johan Månsson sa...

Jag hoppas bara att folket på svt ger dig fler möjligheter att presentera star trek och annan god sci fi! Som 91:an säger: Det är kul med glada människor!

Kolla gärna in star trek: Gatekeepers hemsida www.startrek-gatekeeper.com när du tid.
Lev länge och väl och priset var mycket välförtjänt i hård konkurrens! Johan Månsson.

Anonym sa...

Grattis. Jag kommer fortfarande ihåg avsnittet av VOY som du presenterade som "akut presentatörsprogramet" iförd uniform. Mycket trevligt initiativ. Tycker för övrigt att du är en utmärkt hallåa som genom dina presentationer kan få mig intresserad av program jag från början inte ens tänkt se.