OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

fredag 3 april 2009

Dagens lyxproblem

Jag ska snart åka och hämta plasman som varit inne på lagning. Det har nämligen skorrat i plasten på den när volymen blivit inte alls särskilt hög. 900 spänn kostar det mig.

Vad verksta'n har åtgärdat? Ingeting. Zilch. Nada. Zip.

Så är det tydligen med plasmaskärmar - de är inte avsedda att lyssnas på, konstruktionen är inte avsedd för ljud. Vill man ha bra ljud ska man skaffa sig en extern ljudanläggning heter det.
Verksta'n säger sig förstå mitt problem, det kan också höra skorret (på vad de anser vara hög volym) och då går det inte inom ramarna för garantiärende. Visst, säger de, du kan ju alltid höra med LG men du och jag förstår nog redan att det kommer vara fullständigt lönlöst - eller hur?

Jaja. Nu får jag i alla fall en ursäkt att köpa ett ordentligt surround-system. En ps3:a också för den delen.

Foten i kläm? Jajamänsan!

1 kommentar:

Patrik sa...

Vilken tur att jag precis köpt ett system till vardagsrummet och plasman där. Nu har jag en riktigt ursäkt till varför jag gjorde det ;)