OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

lördag 4 april 2009

Kostnad: 900 kronor för...ingenting!

Jo, det var ju det här med vår plasma-TV som skorrade i plasten och som därför behövde lämnas in på service.

Det kostade 900 spänn. För att inte åtgärda nånting. De hörde att det skorrade i plasten men på mycket högre volym än vad vi hört det. Igår åkte så jag och frun till verkstaden för att hämta skärmen och samtidigt se vad vi kunde...öhm...göra åt saken (med andra ord att min fru, som INTE är en fegis som jag, skulle argumentera och ifrågasätta kostnaden).

För att göra en lång historia (diskussion) kort insåg vi till slut, jag/frugan/verkstadskillen, att problemet kunde vara väggfästet! Så vi åkte hem med uppmaningen att pröva att sätta skärmen på bordsfästet - med reservationen att om problemet kvarstod så skulle verkstaden komma ut och lyssna på plats hos oss.

Sagt och gjort - vi monterade TV:n på dess fot. Och krämade på.

Inte ett skorr. Inte ens på volym 35.

Vi visste inte riktigt vad vi skulle känna. Det var ju såklart bra att det inte var något fel på TV:n, men samtidigt hade vi pyntat 900 spänn och dessutom vill vi ju faktiskt ha skiten på väggen.

Då slog det mig. Det som skorrade - kunde det möjligen vara den säkerhets"pinne" som man trär igenom väggfästet och säkrar med ett hänglås? Det måste ju testas!

Men eftersom vi inte hann det idag så...fortsättning följer...

Inga kommentarer: