OBS!

Observera att bloggen inte är kopplad till, eller officiell för, SVT. Åsikter och tankar är mina egna och privata.

måndag 27 april 2009

Vad håller jag på med?

Ett par "Dagens Linus" på Resumé handlar om...mig? Njä, snarare oss programpresentatörer.

Den första och den andra, där Linus länkar till mitt inlägg om det här.

Efter att ha läst inläggen kände jag att jag behövde skriva ett mail till Linus:

Hej Linus!
Fick veta av min gamle vän och kollega, Peter Axelsson, att du undrade lite vad vi gör på dagarna och att du kunnat läsa dig till det mesta av det på min blog. Kul!

Det jag själv inser nu, när jag läser min egen text igen, är att jag inte tydliggjort den kanske vanligaste missuppfattningen vad gäller oss programpresentatörer.

Som du, mycket riktigt påpekar, så har ju du stenkoll på vad det är för program du ska se. För det mesta. Det är nämligen stört omöjligt för folk att hålla koll på allt som sänds i alla kanaler hela tiden. Eller ja, du kanske kan, men inte alla.

Vår främsta uppgift är därför INTE att påannonsera program, utan att vara levande reklampelare för program som kommer vid senare tillfällen och som du med mycket större sannolikhet inte kände till men kanske inte vill missa, program som går antingen senare samma kväll eller någon annan dag.

Hoppas att det gör mitt...öhm..."jobb" tydligare.

Mvh

Henrik

Inga kommentarer: